skip to Main Content
Få Styr På Kroppen Efter Graviditet

Få styr på kroppen efter graviditet

Dette er en avanceret øvelse – Få styr på kroppen før du kan lave den! Læs mere i teksten under videoen om hvordan du får styr på kroppen.

Er du nybagt mor eller er det lang tid siden du har født? Uanset hvad, har din krop været igennem en stor forandring og belastning under graviditeten. Mange kvinder har efter graviditet ondt i kroppen, og føler, de har brug for at få styr på kroppen igen. Hos nogle, går der lang tid, nogle gange måneder eller endda år, før de føler, de igen har “styr” på deres krop.

Det kræver meget både fysisk og psykisk at være mor.

Når barnet er lille, skal du løfte meget og når babyen bliver større og tungere er der mere vægt, der skal løftes og slæbes. Det er også psykisk krævende at have et lille barn – man skal konstant være opmærksom, samtidig med, at man ikke altid får sovet godt.

Det er hårdt arbejde at være mor, og det er endnu hårdere, hvis kroppen gør ondt. Har du ondt i kroppen, påvirkes både humøret og energi niveauet. Omvendt, hvis det fysiske er i orden, kan man nemmere klare de søvnløse nætter, og alt det svære forbundet med morrollen.

For at du igen kan få styr på kroppen, anbefaler vi, at du hurtigt påbegynder genoptræning efter din graviditet Du skal starte stille og roligt med simple bækkenbundsøvelser for at undgå inkontinens. Har du ondt i kroppen, anbefaler vi, at du får en osteopatisk behandling, inden du går igang med mere krævende træning. Er du i tvivl om, hvordan du skal knibe, anbefaler vi, at du bestiller en tid hos en af vores behandlere,  som specialiserer sig i bækkenbundsproblematikker.

Når der er styr på bækkenbunden og kroppen, kan træningen progredieres, dvs stige i sværhedsgrad. Og så håber vi snart, du kan lave øvelserne på videoen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

Back To Top